Nederlands Saxofoon Octet

Het Nederlands Saxofoon Octet brengt een Amerikaans programma, getiteld “New World”, met het volgende op de lessenaars:

  • Steve Reich – New York Counterpoint
  • Philip Glass – Melodies
  • Leonard Bernstein – West Side Story
  • Antonin Dvořák – Symfonie no. 9 ‘Uit de Nieuwe Wereld’

Prijsklasse: € 0,00 tot € 25,00

De Saxofoon, Stem van Sax, heeft een uitgebreide familie van instrumenten met een onuitputtelijk kleurenspectrum. Van de sprankelend hoge sopranino, via de welbekende sopraan, alt, tenor en bariton, tot het ronkend vette geluid van de bassaxofoon. Het Nederlands Saxofoon Octet, opgericht in 2014 en met musici uit Nederland, Spanje, Portugal en Argentinië, bespeelt deze uitvinding van Adolphe Sax als een orkest en waagt zich aan bewerkingen van allerlei bezettingen. Het octet heeft onder meer opgetreden tijdens het Grachtenfestival Amsterdam, Festival Wonderfeel, Oranjewoud Festival, in het Guggenheim Museum Bilbao en op het Mañana Mañana Festival.

Winkelwagen
Scroll naar boven